Etichete

sâmbătă, 9 martie 2013

Reteta de tort

                                        Tort de fructe




Ingrediente                            

8 oua,
8 linguri de faina,
8 linguri de zahar,
1 plic zahar vanilat,
1 lamaie (coaja rasa si zeama),
praf de copt,
70 g stafide albe,
1 cutie mare compot de ananas,
4 kiwi,
2 banane,
3 mandarine,
frisca

Mod de preparare

In prima zi, pregateste blatul. Bate albusurile spuma, adauga zaharul in ploaie si bate in continuare, pana obtii o spuma tare. Adauga zaharul vanilat, coaja rasa de lamaie, stafidele, incorporeaza galbenusurile (unul cate unul), apoi praful de copt stins cu zeama de lamaie.
Toarna in ploaie faina amestecand de jos in sus. Coace blatul in tava rotunda pentru tort (unsa si tapetata in prealabil), la foc potrivit, o jumatate de ora. Dupa racire, taie-l in trei straturi egale si lasa-l la insiropat cu sucul de ananas.
A doua zi, pune pe platou un blat si aseaza deasupra fructele taiate cubulete (bananele se taie ultimele, ca sa nu se innegreasca) si un strat de frisca bine batuta.
Adauga cel de-al doilea blat si adauga un nou strat de fructe si frisca. Dupa ce acoperi cu cel de-al treilea blat, imbraca tortul cu frisca si orgeaza-l cu felii de fructe.



                                                               Tort cu ciocolata si whisky




Ingrediente                                    

cacao, pentru tapetare
125ml de whisky
375ml de cafea calda, fara zahar
200g de ciocolata neagra sau cu lapte, taiata marunt
500g de zahar brun
3g de sare
500g de faina
3g de scortisoara
3g de bicarbonat
5 oua

Mod de preparare

1. Preincalzeste cuptorul la 150 de grade Celsius si unge o tava de copt in forma de inel. Tapeteaza cu cacao si lasa deoparte.
2. Amesteca whisky-ul, cafeaua si ciocolata impreuna, pana ce aceasta din urma se topeste. Adauga zaharul.
3. Amesteca sarea, faina, scortisoara si bicarbonatul intr-un castron si toarna amestecul de ciocolata deasupra.
4. Toarna in tava si lasa la cuptor timp de o ora si jumatate. Scoate din cuptor si lasa la racit in tava.



                                                                Tort Diplomat

Ingrediente:                                                  

Pentru blat:
3 oua
4 linguri de zahar
4 linguri de faina
esenta vanilie
1/2 lingurita praf de copt
1 lingura ulei

Crema:
4 oua
1 cana de zahar
300ml lapte
500ml frisca lichida
2 plicuri gelatina
1 compot de ananas sau orice fructe doriti in crema (taiate cuburi)
alte fructe pentru decor


Mod de Preparare:


etapa 1
Pentru blat am separat oualele.Albusurile le-am batut cu un praf de sare pana s-au facut ca o bezea tare.Galbenusurile le-am batut cu zaharul pana s-au albit.Am amestecat ingredientele.Peste galbenusuri am adaugat o lingura de faina amestecata cu praful de copt, una de albus si tot asa amestecand usor.La sfarsit uleiul.L-am copt la 180 grade cam 15 minute.

etapa 2
Cat blatul se cocea am facut crema.Am batut bine ouale intregi cu zaharul.Am pus compozitia rezultata din oua cu laptele pe baie de aburi pentru vreo 15-20 de minute amestecand cu telul continuu.O sa observati cum ea va lua textura unei creme pufoase.Am lasat-o la racit si intre timp am batut frisca pana s-a intarit.Am oprit o parte din frisca pentru ornat.Cand s-a racit compozitia de oua cu lapte am combinat-o cu gelatina lasata la inmuiat pentru 10 minute in sucul de la conserva de ananas si frisca.Se amesteca foarte bine compozitiile apoi o turnam in forma de tort.Eu am turnat pana la jumatatea formei, am adaugat fructele apoi cealalta jumatate.Se orneaza dupa imaginatia fiecaruia, timp si dispozitie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu